Rejestracji czasopisma dokonuje się w sądzie okręgowym właściwym ze względu na miejsce jego wydawania. Wniosek o rejestrację zgodnie z Ustawą prawo prasowe powinien zawierać: tytuł czasopisma oraz siedzibę i dokładny adres jego redakcji, dane osobowe redaktora naczelnego, określenie wydawcy, jego pełną nazwę, siedzibę i dokładny adres, a także wniosek winien wskazywać częstotliwość ukazywania się czasopisma. Po zarejestrowaniu tytułu należy wystąpić z wnioskiem do Biblioteki Narodowej o nadanie znaku ISSN (Międzynarodowy Numer Wydawnictw Ciągłych). Za wydawanie niezarejestrowanego czasopisma grozi kara grzywny. Po wskazaniu procedur prawnych i konsekwencji za wydawanie czasopisma niezarejestrowanego należy postawić duży znak zapytania po słowach: czy wskazane procedury zachowywane są w parafiach. Parafie wydają czasopisma (sjp.pl : czasopismo – pismo okresowe wydawane w stałych terminach) a Kościół katolicki zgodnie z wszelkimi unormowaniami relacji Państwo – Kościół, jest zobowiązany do przestrzegania prawa państwowego. Stąd też nie należy mieć żadnych wątpliwości, że każde czasopismo parafialne powinno być wydawane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, zatem m.in. posiadać numer ISSN. Natomiast chcąc sprawdzić status prawny czasopisma parafialnego (znając jego tytuł) można skorzystać z Wykazu Dzienników i Czasopism, [ otwórz ] który zawiera dane z rejestrów sądów okręgowych (60.383 wpisów w rejestrach) i Biblioteki Narodowej (47.753 nr ISSN).